Følg med på Instagram
Uha de sidste dage har været ekstreme, både følelsesmæssigt men også lige på kanten til, at stressniveauet er gået fra sundt til usundt.
Vores søde Malina er med på togt 125 med Skoleskibet Danmark, og i søndags ankom de igen til Danmark. Hvor ekstrem heldig kan man være, at deres første stop var i Frederikshavn havn 10 min fra vores gamle NATObygning🥰 Det var så vildt at se hende igen. Heldigvis fik hun lov til at gå i land i 10 min, så vi også kunne få et kæmpe knus. Det var virkelig magisk og helt ubeskriveligt, fordi alt hun oplever er så meget anderledes, end hvad vi oplever i hverdagen, og så stråler hun bare i dette element 🥰
Og hverdagen i den gamle NATObygning er vist heller ikke helt som den plejer, for jeg er ved at ændre og udvide firmaet. Men som forventet, kan starten godt være lidt ekstra hård. De sidste dage har jeg købt 50.000 ngl garn 😅 Så det i sig selv, er jo helt skørt. Man fatter slet ikke, hvor mange kasser det er.
De første 10.000 ngl. blev leveret i mandags, og det værste er faktisk, at jeg slet ikke må snakke om det endnu. 🤭Men jeg må godt sige, at vi mangler lagerplads og min mand panikker 😂 for han synes vist nok måske, at vi sandsynligvis er på kanten til at have rigeligt garn i huset 🤭og han har fuldstændig ret.
Dog havde vi en rolig Sankt Hans aften, hvor vi var en smut på Sæby Havn. Der spiller de flaget ned ude på selve havnen, hvorefter der var bål nede på stranden, og der var 1000-vis af mennesker, der nød den fantastiske aften.
Vi åbner igen i morgen kl. 10.00, så kan det være, vi har lidt mere hverdag de næste par dage 😁 kasserne er i hvert fald kommet på plads.
Jeg havde mit minktørklæde på i går aftes i fv. 50 råhvid. Det er strikket af 1 ngl. minkgarn.
Opskrift og garn finder du på www.friggadesign.dk
____
#friggaogsmeden #friggadesign #dengamlenatobygning #sæby #Frederikshavn
Så er der kun 6 mdr. til juleaften 😅 og måske tænkte du sidste år, at du ville tidligt i gang med at strikke engle eller nisser i minkgarn, så du var sikker på, at du havde nok, når julen nærmer sig, for det ender altid med, at man ikke har nok.
Så her får du en lille påmindelse på "halvvejs-tiden" 🥰😄
Du får 20-25 engle eller nisser af 1 ngl minkgarn (jeg får selv 25 stk) og jeg har lavet en pakke med 50 hænder og 25 hoveder, så du kan, alt i alt incl. opskrift til enten engle eller nisser, få sådan et sæt for kr. 225,-
De er så lille bitte og nuttet, og kan både bruges på juletræet, julebordet eller til en sød værtindegave.
Du finder begge sæt på www.friggadesign.dk
______
#friggadesign #dengamlenatobygning #strikstrikstrik #strikkeinspo #strikkerepåinstagram
Mellem mine pige og jeg, har det altid lydt, at man bliver glad resten af dagen, hvis man kigger på en regnbue 🌈og den tæller altså stadigvæk.
Derfor strikkede jeg N36 for nogle år siden, for man BLIVER da i godt humør, når man ser sådan én, især når den er dejlig at have på. 😄
Denne regnbue er strikket i 2 tråde økologisk uld/bomuld fra Hjertegarn på pind 4, så du kan sagtens nå, at få den med i denne sommers garderobe.
Opskrift kr. 50,-
Garn kr. 43,- pr ngl. (50 g 350 m)
Du finder den her: https://friggadesign.dk/p/organic-350/
_____
#friggadesign #dengamlenatobygning #strikkeopskrift #strikkeinspo #strikstrikstrik
Den nye silke t-shirt er et rigtig skønt ferieprojekt, fordi den er så vanvittig enkelt at strikke.
Du strikker rundt helt indtil, du har lavet alle udtagninger under hvert ærme, så alle kan være med ifht sværhedsgrad.
Den er strikket i 1 tråd silke og 1 tråd mink, og den er så blød, man næsten ikke kan forklare det. Prisen er til gengæld lidt hård, men det bliver den selvfølgelig, når man strikker med 2 luksusgarner.
Opskrift og garn finder du her: https://friggadesign.dk/p/n63/
_____
#dengamlenatobygning #friggadesign #strikkeopskrift #strikkeinspo #strikstrikstrik
Altså jeg er nu ret glad for, at jeg tog mig sammen i vinters, og fik lavet min ribkant rigtig på min smukke røde FR108. For nu kommer sommeren da for alvor, og så er blusen nemlig klar til brug 🌸
Egentlig fejlede modellen ikke noget, men den skulle have haft retrille-kanter nederst, og var ved en "lille smutter" blevet strikket op med ribkant. Så ifht. opskriften skulle den lige rettes til.
Men nu kan man jo se modellen med begge kanter 😄Så det er jo også smart.
FR108 er en yderst populær T-shirt strikket i 70% viskose og 30% uld på pind 4,5. Det betyder, at den er en fantastisk sommerbluse, og er utrolig lækker i kvaliteten, nem at strikke, blød og lækker.
Farverne er eminente, og du har 20 farver at vælge mellem, som alle har et "shine", som dog falder lidt, når først modellen er strikket op.
Der varsles prisstigninger på garnet, så du kan stadig få denne bluse fra kun kr. 273,- i garn
Opskrift kr. 50,-
Du finder det hele lige her: https://friggadesign.dk/p/fr108/
Sommerferie er også lig med rejsetid. Så hvis du ønsker dig et lille strikkeprojekt, du kan have med i bilen, flyveren eller bussen (måske knap så smart på cyklen) men så er "verdens nemmeste tørklæde" i minkgarn til pind 5 bare absolut perfekt.
Opskriften er så nem, at alle kan være med, og til dig som er strikkevant, så skal du ikke engang kigge på projektet, for at få det strikket. Du skal strikke:
*slå om, ret*
Og det er dét....!
Men det fede er, at resultatet er ekstremt luksus, men det ved du først, den dag du får tørklædet om halsen.
Opskriften er gratis på min webshop, og farverne i minkgarn til tørklædet finder du her:
https://friggadesign.dk/p/n58-verdens-nemmeste-toerklaede/
www.friggadesign.dk
______
#friggadesign #dengamlenatobygning #strikkeopskrift #strikkeinspo #strikstrikstrik
Hold da op der var varmt i udecaféen i går ☀️ men det var vanvittig fint at sidde udenfor under vores nye parasoller ☀️🌸 så strikkecaféen var ENDELIG flyttet udendørs for første gang i år. Det var bare vildt så lækkert.
Og nu har vi ro på arrangementerne i et stykke tid, og næste strikkecafé er om 14 dage. Der håber vi også, vi kan sidde udenfor igen ☀️
Der er også plads til dig, og du kan tilmelde dig i kalenderen på www.friggadesign.dk
_____
#friggadesign #friggaogsmeden #dengamlenatobygning #frederikshavn #visitnordjylland
Det er virkelig vildt, så mange sommertoppe I er gået i gang med at strikke, det er jeg altså meget beæret over. Men den ER altså også bare lækker at have på.
I dag er der så varmt herinde i vores gamle NATObygning, at jeg også har taget den på selv. Min er strikket i fv. 39, men jeg har godt nok et par stykket at vælge mellem 🌸
Der går kun 3 eller 4 ngl. blød bomuld (100 g 340 m) til sommertoppen, og de koster kr. 35,- pr ngl. Opskriften er fra str S til XXL og koster kr. 50,-, så alt i alt er det en rigtig billig model at strikke. (enten kr. 155,- eller 190,-)
Blød bomuld kan vaskes ved 60 grader uden at blive hårdt og livløst, så den gider man rent faktisk godt bruge til beklædning.
Alle farverne har lige fået nye billeder, så du kan nemt se de smukke farver, du kan vælge mellem på min webshop.
Du finder modellen her: https://friggadesign.dk/p/n34-2/
Kalender for 2026
Her kan du følge med i og tilmelde dig arrangementer og events, udstillinger og lign der bliver afholdt i vores NATO bygning, samt se datoer for vores hyggelige strikkedage og aftener.
Fra kold krig til Frigga & Smeden.
Bag hegnet ligger den 1267 m2 store nedlagte NATO-bygning i Sulbæk beliggende 2 km udenfor Sæby mod Frederikshavn. Her finder du udover en atmosfære fra den Kolde Krig også Frigga & Smeden.
Hele stueplanet i den mastodonte bygning indeholder Frigga Design showroom, butik og information fra den aktive tid på destinationen i den Kolde Krig. Mens der samtidig i de tilstødende bygninger kan ses en autentisk arbejdende smedje, hvor Thomas Kristiansen udfører sit fantastiske håndværk.
Klik indenfor her, og du kan følge med i den mest vidunderlige, kærligste og skønneste rejse, som Pernille og Thomas er på, der startede, da de skrev under på at købe den gamle NATO-bygning i Sulbæk.

