Følg med på Instagram
Selvom der er for varmt til nærmest at have tøj på overhovedet, så er den nye T-shirt i mink og silke nu alligevel helt vildt lækker i varmen. Og hvis ikke du har nået at strikke den, så er det også en FEDT strikketøj, at sidde med i varmen på terrassen.
Opskriften er lavet så du, som kun lige har strikke i kort tid, også kan være med. Den er enkelt, let at strikke og luksus i kvaliteten. Strikket på pind 4 i 2 tråde.
Prisen er også ret vild, men sådan bliver det, når man strikke i luksusgarnerne.
Opskrift kr. 50,-
Garn fra kr. 903,-
Du finder opskriften lige her: https://friggadesign.dk/p/n63/
www.friggadesign.dk
_____
#friggadesign #dengamlenatobygning #strikkeopskrift #strikkeinspo #strikstrikstrik
Hørkjoler🌸strandkjoler🌸festkjoler🌸sommerkjoler
Vi har mange super lækre designs i vores tøjafdeling, og du kan se dem alle i vores butik, som har åbent:
Torsdag: 10.00-17.30
Fredag: 10.00-17.30
Lørdag: 10.00-13.00
Eller på webshoppen lige her: https://friggadesign.dk/k/raa-og-sofistikeret-toej-hos-frigga/
______
#friggadesign #dengamlenatobygning #friggaogsmeden #sæby #Frederikshavn
Vores udecafé er blevet ekstra hyggelig, efter vi har fået sat parasollerne op i området, og i dag var der besøg fra Norge 🥰 3 super søde kvinder, som havde taget strikketøjet under armen, og sad i vore fantastiske område, og bare nød vejret og hyggen. Det var virkelig bare skønt.
De fik hver én af vores økologiske sodavand, som smager af..... (ja det er jo altid svært at beskrive, når man smager noget, som bare er så lækkert, at man gerne vil dele det med andre) bare super lækkert.
Vi har Citron, Lemon, Granatæble og Sport og de har alle 4 sådan en luksussmag, man ikke kan forklare.
Så der er kaffe, the, trøffelkugler, lakridser, koldt vand, og lækre øko sodavand her i vores gamle NATObygning. Så måske er det ikke et stort udvalg, men det er virkelig valgt med omhu 😍
Vi åbner i morgen kl. 10.00, og husk vores bygning er ren beton, så der er dejlig koldt indenfor. Gratis parkering og gratis nedkølning 😅 Vi ses 👋
_____
#friggaogsmeden #friggadesign #dengamlenatobygning #sæby #Frederikshavn
Har du nogensinde set min sommertop i blød bomuld i hvid? Altså model N34, som er en storsælger lige nu?
Det havde jeg muligheden for i dag, fordi én af mine mange søde kunder, kom forbi og havde den på i dag, og hun var bare SMUK 😍 Helt enkelt stil og bare klassisk smuk 😍
Jeg havde også min egen på i fv. 39 (som på bøjlebilledet) så vi kunne hurtigt blive enige om, at modellen var/er fantastisk til det varme vejr, som har været i dag.
Jeg synes, stoptoppe kan godt blive lidt for "nøgne" at have på, så derfor har denne sommertop fået brede stropper og en helt enkelt facon med rund hals med icordkant.
Den er strikket i rib, og er ekstremt enkelt at strikke, så vi kan alle være med. Og Jer som kun er kommet til at strikke karklude.... dette er blot en lidt større én af slagsen 😅🥰 Så du kan også få denne sommertop inden sommeren er forbi.
Opskrift kr. 50,-
Garn fra kr. 105 til max kr 140,-
Du finder al info og bestilling lige her: https://friggadesign.dk/p/n34-2/
_____
#friggadesign #strikkeopskrift #dengamlenatobygning #strikketøj #strikstrikstrik #strikkeinspo
Uha de sidste dage har været ekstreme, både følelsesmæssigt men også lige på kanten til, at stressniveauet er gået fra sundt til usundt.
Vores søde Malina er med på togt 125 med Skoleskibet Danmark, og i søndags ankom de igen til Danmark. Hvor ekstrem heldig kan man være, at deres første stop var i Frederikshavn havn 10 min fra vores gamle NATObygning🥰 Det var så vildt at se hende igen. Heldigvis fik hun lov til at gå i land i 10 min, så vi også kunne få et kæmpe knus. Det var virkelig magisk og helt ubeskriveligt, fordi alt hun oplever er så meget anderledes, end hvad vi oplever i hverdagen, og så stråler hun bare i dette element 🥰
Og hverdagen i den gamle NATObygning er vist heller ikke helt som den plejer, for jeg er ved at ændre og udvide firmaet. Men som forventet, kan starten godt være lidt ekstra hård. De sidste dage har jeg købt 50.000 ngl garn 😅 Så det i sig selv, er jo helt skørt. Man fatter slet ikke, hvor mange kasser det er.
De første 10.000 ngl. blev leveret i mandags, og det værste er faktisk, at jeg slet ikke må snakke om det endnu. 🤭Men jeg må godt sige, at vi mangler lagerplads og min mand panikker 😂 for han synes vist nok måske, at vi sandsynligvis er på kanten til at have rigeligt garn i huset 🤭og han har fuldstændig ret.
Dog havde vi en rolig Sankt Hans aften, hvor vi var en smut på Sæby Havn. Der spiller de flaget ned ude på selve havnen, hvorefter der var bål nede på stranden, og der var 1000-vis af mennesker, der nød den fantastiske aften.
Vi åbner igen i morgen kl. 10.00, så kan det være, vi har lidt mere hverdag de næste par dage 😁 kasserne er i hvert fald kommet på plads.
Jeg havde mit minktørklæde på i går aftes i fv. 50 råhvid. Det er strikket af 1 ngl. minkgarn.
Opskrift og garn finder du på www.friggadesign.dk
____
#friggaogsmeden #friggadesign #dengamlenatobygning #sæby #Frederikshavn
Så er der kun 6 mdr. til juleaften 😅 og måske tænkte du sidste år, at du ville tidligt i gang med at strikke engle eller nisser i minkgarn, så du var sikker på, at du havde nok, når julen nærmer sig, for det ender altid med, at man ikke har nok.
Så her får du en lille påmindelse på "halvvejs-tiden" 🥰😄
Du får 20-25 engle eller nisser af 1 ngl minkgarn (jeg får selv 25 stk) og jeg har lavet en pakke med 50 hænder og 25 hoveder, så du kan, alt i alt incl. opskrift til enten engle eller nisser, få sådan et sæt for kr. 225,-
De er så lille bitte og nuttet, og kan både bruges på juletræet, julebordet eller til en sød værtindegave.
Du finder begge sæt på www.friggadesign.dk
______
#friggadesign #dengamlenatobygning #strikstrikstrik #strikkeinspo #strikkerepåinstagram
Mellem mine pige og jeg, har det altid lydt, at man bliver glad resten af dagen, hvis man kigger på en regnbue 🌈og den tæller altså stadigvæk.
Derfor strikkede jeg N36 for nogle år siden, for man BLIVER da i godt humør, når man ser sådan én, især når den er dejlig at have på. 😄
Denne regnbue er strikket i 2 tråde økologisk uld/bomuld fra Hjertegarn på pind 4, så du kan sagtens nå, at få den med i denne sommers garderobe.
Opskrift kr. 50,-
Garn kr. 43,- pr ngl. (50 g 350 m)
Du finder den her: https://friggadesign.dk/p/organic-350/
_____
#friggadesign #dengamlenatobygning #strikkeopskrift #strikkeinspo #strikstrikstrik
Den nye silke t-shirt er et rigtig skønt ferieprojekt, fordi den er så vanvittig enkelt at strikke.
Du strikker rundt helt indtil, du har lavet alle udtagninger under hvert ærme, så alle kan være med ifht sværhedsgrad.
Den er strikket i 1 tråd silke og 1 tråd mink, og den er så blød, man næsten ikke kan forklare det. Prisen er til gengæld lidt hård, men det bliver den selvfølgelig, når man strikker med 2 luksusgarner.
Opskrift og garn finder du her: https://friggadesign.dk/p/n63/
_____
#dengamlenatobygning #friggadesign #strikkeopskrift #strikkeinspo #strikstrikstrik
Kalender for 2026
Her kan du følge med i og tilmelde dig arrangementer og events, udstillinger og lign der bliver afholdt i vores NATO bygning, samt se datoer for vores hyggelige strikkedage og aftener.
Fra kold krig til Frigga & Smeden.
Bag hegnet ligger den 1267 m2 store nedlagte NATO-bygning i Sulbæk beliggende 2 km udenfor Sæby mod Frederikshavn. Her finder du udover en atmosfære fra den Kolde Krig også Frigga & Smeden.
Hele stueplanet i den mastodonte bygning indeholder Frigga Design showroom, butik og information fra den aktive tid på destinationen i den Kolde Krig. Mens der samtidig i de tilstødende bygninger kan ses en autentisk arbejdende smedje, hvor Thomas Kristiansen udfører sit fantastiske håndværk.
Klik indenfor her, og du kan følge med i den mest vidunderlige, kærligste og skønneste rejse, som Pernille og Thomas er på, der startede, da de skrev under på at købe den gamle NATO-bygning i Sulbæk.

